Een explosief groeiend aantal mensen geniet van sport, actief of passief, individueel of in teamverband, recreatief of op topniveau. Sport ontstrest, sport is gezond, sport is vrijetijdsbesteding nr.1, sport verbroedert, sport is mooi, spannend, sexy en voor miljarden het meest geliefde kijkspel, langs de lijn of op TV. Deze kwalitatieve en kwantitatieve eigenschappen verklaren de sterk toegenomen belangstelling van de commercie voor sport in het algemeen en sportsponsoring in het bijzonder. In ruil voor op geld waardeerbare ondersteuning maakt een bedrijf of instelling gebruik van veelzijdige communicatiemogelijkheden die een vereniging biedt. Sponsoren profiteren van grote naamsbekendheid, in het algemeen of onder een specifieke doelgroep, gekoppeld aan een sportief imago. Men heeft de mogelijkheid relaties en klanten te ontvangen in een ontspannen omgeving bij sportevenementen. Men creëert een hechtere band met en tussen personeelsleden. Sporters en supporters associëren naam en boodschap met eigenschappen als schoonheid, kracht, dynamiek, emotie, etc. TOP in Sassenheim biedt voldoende mogelijkheden voor sportsponsoring. Bovendien bereik je een grote groep mensen: direct contact met de honderden korfbal- en tennis leden van TOP, met daarbij de nodige aanhang in de vorm van toeschouwers, ouders etc. En dat gedurende het gehele jaar.
In de media wordt daarbij de nodige aandacht besteed aan onze club vanwege de sportieve prestaties van de verschillende teams of andere activiteiten die georganiseerd worden door onze vereniging. De club geniet niet alleen van aandacht in de regionale en landelijke kranten, maar ook lokale TV en radio. Daarnaast is TOP online nadrukkelijk aanwezig. De diverse social media hebben duizenden volgers en live uitzending van wedstrijden trekt nog eens duizenden nationale en internationale kijkers.