Club nieuws

Verslag Barcelona

Hallo allemaal.
Ik wil u allen graag even meenemen in het leven van een korfballer bij TOP! De afgelopen week was niet niks al zeg ik het zelf! Het begon vorige week al met het feest voor Spanje! Het is uiteindelijk allemaal goed gelukt, en het was erg gezellig! Dan maandag trainen, in de zaal, want woensdag wachten de belangrijke wedstrijden tegen vriendenschaar! Woensdag: GEWONNEN! Nu op naar vrijdag NL-team!

Vrijdag om 17.00 worden we warm onthaald door een aantal mensen en krijgen we lekker broodje met wat soep en voor de liefhebber wat fruit. Het is nog lang naar de wedstrijd maar het idee zometen te mogen acteren in een volle wasbeek geeft wat gezonde spanning! In de wedstrijd valt het me op hoeveel mensen er wel niet zitten en het geeft me het bekende kippenvel gevoel! Ongelofelijk! Het gaat best goed en na de wedstrijd kijk ik met een tevreden gevoel naar de mensen die weglopen! Daarna nog wat gezelligs in de kantine (ook weer helemaal top geregeld) maar ik moet vroeg weg want morgen wacht een tripje met het vliegtuig naar barca! Ole! Al vrij vroeg word ik, met een beetje bezweten rug wakker want vandaag moeten we gaan vliegen, en dat heb ik altijd goed kunnen vermijden, maar nu ontkom ik er niet aan! Het lijkt een normale zaterdag, en we zien voordat we vertrekken nog net dat de C1 gelijk speelt tegen GroenGeel!

Onderleiding van Peter Boeren en Hans Heemskerk die de regie toch niet helemaal uit handen wilden geven vertrekken we in autos (ook al zo goed geregeld) naar schiphol waar we snel inchecken en door de douane vluchten naar een kop koffie! Een anderhalf uur later lopen we met zn alle in de slurf naar het vliegtuig en met zweethanden ga ik zitten op rij 20 stoel D! Stijgen, dalen, in de lucht rechtdoor, opstijgen en landen is niet echt mijn ding, maar uiteindelijk stap ik het vliegtuig uit, en met enige haast vertrekken we met een achttal mensen naar onze Spaanse Don Carlo om meteen in 3 audis naar de plaatselijke hal gebracht te worden! Met nog 10 minuten tijd over komen wij in de hal en gaat de eerste wedstrijd beginnen! Uiteindelijk is het een wedstrijd die met 10 –11 gewonnen wordt! Vervolgens worden we naar boven toe geroepen en krijgen we een soort Spaanse KLEINE HAPJES voorgeschoteld! Als een zwerm sprinkhanen zijn we daar binnen 5 minuten weg, op weg naar de bus, naar Salou, ons hotel, en ons avondeten! (goed geregeld zeg ik) Na het avondeten en een biertje op de hotelkamer is de zaterdag voorbij, en wacht morgen weer een enerverende dag!

s Ochtends om 9 uur moeten we vertrekken, want we spelen 2 wedstrijden in een hal waar zelfs Michael Jordan met het DreamTeam nog gespeeld heeft! Voor de wedstrijd delen we de TOP sjaaltjes uit en na de wedstrijd weet ik nog net een Catalaans aanvoerdersbandje te ruilen voor die van mij! Dan snel de bus in en naar het hotel, want het is wel een graad of 23 en het strand en de zee wacht. Eerst eten we wat, paella voor sommige, en wat sangria! Dan lekker voetballen en zwemmen! Om half 8 kijk ik hoe de zon onder gaat en krijg ik weer kippenvel! s Avonds gaan we gezellig wat drinken, maar redelijk op tijd naar bed want morgen wacht de stad BARCELONA op ons! Weer om 9 uur op want na het ontbijt staat de bus klaar voor vertrek naar barca! Na de Ramblas en Sagrada Familia met de bus naar het vliegveld, waar onze terugreis wacht!

Thuis gekomen word ik voor de deur afgeleverd en vol van alles, vertel ik de verhalen thuis! Zoals jullie zien en dus nergens lezen heb ik me totaal geen zorgen over iets hoeven maken! Alles was tot in de puntjes geregeld! Na deze droom rest mij nog 1 ding: Wij als selectie willen graag iedereen bedanken die ons dit gunde! Voor mij als individu een jongensdroom. Alles was SUPER geregeld en daar waren een hoop mensen voor nodig! Van de feestgangers tot aan club van 100, de commerciele commissie en bovenal iedereen die top en dus ons een warm hart toe draagt! Tijdens de wedstrijd, voorafgaand aan het weekendje helemaal TOP! Ik zal dit nooit meer vergeten en kijk met onwijs veel zin uit naar de start van de zaalcompetitie!

Nogmaals BEDANKT VOOR ALLES!